About Me

My photo
Malaysia
Don't judge me until you know me. Don't underestimate me until you challenge me. And don't talk about me until you talk to me ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, August 4, 2011

JANGAN MAKAN DI SINI


Aku bukan nak buruk-burukkan tempat makan ini seperti apa yang aku dah buat dekat CENDOL WAHAB. Tapi untuk kepuasan bersama, aku kena jugak bagi tahu perkara ini dekat korang.

Bagi sesiapa yang ke PD atau berada di PD, toksehlah hang sume makan dekat LAMAN SI RUSA ini.



"Dekat mana tempat ini?"

"Betul-betul sebelah stesyen PETRONAS PD".

Patutlah masa jam 4 petang aku dan kawan-kawan yang kelaparan tengok kedai ini tak ada orang. Sebab lapar so kitorang masuk jelah kedai ini, bajet nak makanan cepatlah kononnya. Haha


INSIDEN

  1. Mak cik sorang yang kalut malut ambik order kitorang. Kitorang pun order. Tapi mak cik kalut terus ambik menu tunjuk kat kitorang
    (kedai dia  makanan yang disediakan limited je..)



    suasana tegang
     
  2. Order air dahulu. Aku order
    "fresh orange satu ye".

    Makcik tu blur. "apa tu?".

    Dia termenung sekejap. Aku memang dah pelik tahap cipan lah.

    "jus oren".

    "oh tak ada, jus tak ada".

    Fine, aku order limau ais je..

     
  3. Then, order makanan pula,
    "nak nasi putih paprik".

    "macam mana tu?".

    "nasi putih dengan kuah paprik lah".

    "paprik apa ye??".



    SIOTTT BENGONG MENGONG TOLL.

    "paprik campur".



    Dia blur lagi, aku memang dah tarik nafas dah,, kawan aku pulak tolong explain,, kawan aku pun dah naik berang dah.. giler betul pekerja ni.. nak kata INDON bukan, melayu tuu tapi tak paham. HUH

    Akhirnya sampai juga makanan yang dipesan. Itu pun berape kali makcik blur tu tersilap. Dia keliru dengan air teh o ais limau kawan aku. Adoyai makcik ni..

    Sampai lah lauk aku yang memang hampeh. Tengok pic ni. Huh. L
    Tak sedap ok. Rasa macam kuah ayam percik yang tawar. EUW..

    Kitorang yang masih lapar ni orderlah ayam panggang seekor RM20.

    Nasib baiklah ok sikit, tu pun tak habis then bungkus makan kat hotel.

    Bila bayar aku bajet aku kena RM4.50 lah.
    Yela nasi goreng paprik RM4.50 mungkin nasi putih paprik RM4 ke..
    Sekali dia charge aku nasi putih RM1+RM4.50 untuk paprik...
    Aku macam eh kenapa RM4.50 kena charge as kuah paprik bukan itu nasi goreng paprik punya harga ke??
    Aku yang berang ni ditenangkan kawan aku kemudian,, dah lah dah makan,..

    Tapi sumpah first and the last aku datang
    buwekkkkkkkkkkkkkk


    -sekian-

1 comment:

  1. Salam..membalas kunjungan di pagi hari..thanx much2...;) I've followed u;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...