About Me

My photo
Malaysia
Don't judge me until you know me. Don't underestimate me until you challenge me. And don't talk about me until you talk to me ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, December 17, 2011

SAYA RINDU MEREKA


Siapa mereka itu? Siapa? Siapa?


Of courselah family saya. Ayah, mama dan adik. Tak lupa juga kepada kazen-kazen saya yang comey lebih-lebih lagi si Farhad. Uncle dan auntie saya dan nenek saya (satu-satunya yang tinggal).

Berbalik kepada topik ini, dah lebih sebulan saya tak balik. Dekat 6 minggu juga la. So, sekarang rasa rindu sangat dekat dorang. Minggu ini ayah dengan mama banyak kali call anak dia. Adik pun sama. Arghhh sedey :'( sekarang ini dorang tengah holiday. Waa jealous. Bila mama call cakap dia dekat hotel atas pokok, diri ini macam waaa nak ikut. Apa nama tempat itu nanti aku akan update kemudian k J

Kenapa tak balik?

Bukan tak nak balik, tapi every week ada activity kot. Busy gila life degree ini. membuatkan diri ini tak bersosial dah. Waaaaaa. 8 paper kot, dah lah taff giler. Every week nak ada exam, nak ada quiz bagai. Stress wo. Hope final 
diri ini janganlah stress sangat.

Cakap pasal final, kelas tinggal seminggu sahaja. Akan diri ini menghadiri kelas-kelas terakhir sem ini dengan senyuman. Ohh cepatnya masa berlalu. Serious, rasa macam tak kenal pun lagi dengan kawan-kawan. Hohoho.

Kenapa tiba-tiba buat entri ini?

Firstly sebab rasa dah lama tak update blog, and dah lama tak menulis.



Secondly, saya tengah bosan tak tahu nak buat apa.



Thirdly, saya nak mengucapkan jutaan terima kasih tak terhingga kepada parents saya J. Mama baru sahaja lepas gayut dengan saya. And mama cakap plan untuk krismas ini harus dicancel cuz ayah ada kerja. Memang sedih bila dengar. Akan tetapi, mama kata ayah nak bagi suprise dekat saya.

^
^
^
^
^
^
^
To ayah,

Terima kasih sangat-sangat. Orang tau orang ni suka memaksa dan kadang-kadang selalu buat-buat tak paham apa-apa. Maafkan orang k. Orang terharu bila ayah berusaha dapatkan apa yang orang nak. Terima kasih kerana memenuhi apa sahaja yang orang nak.

Tapi sampai sekarang orang tak pernah memenuhi permintaan ayah atau pun mama. Walaupun masa diploma tak pakai selempang, ayah dengan mama tetap berbangga bila orang naik atas pentas. Walaupun orang selalu merungut, ayah dengan mama sabar je melayan orang. Walaupun orang kadang-kadang suka buat hal sendiri (pentingkan kawan), ayah dengan mama sentiasa tunggu orang melayan den bermanja dengan ayah dengan mama.



Arghhh orang rindu zaman kecik-kecik dulu. Bila ayah dukung orang ke mana-mana. Orang disuap makan. Orang dimanja. Even sekarang pun orang dimanjakan but the situation now dif. Even ayah selalu kata tak sangka anak ayah ini dah besar.


 Orang selalu ingat apa yang ayah selalu cakap dekat orang.

"Ayah percaya kakak. Ayah percaya kakak boleh buat. Apa yang penting kakak jaga diri, fikirkan kesan dan fikirkan masa depan kakak".



Yes betul itu ayah, orang sentiasa ikut cakap ayah, even orang lain nak kata apa, orang masih seorang budak yang baik yang pandai jaga diri. Kadang-kadang mulut manusia ini macam longkang. Suka pandang luaran aje. pfff



Terima kasih sekali lagi, ayah, mama dan Shamin.






jom baca entri ayah, mama


-end-
P/s: maaflah entri kali ini emo sikit. Mungkin pengaruh bila aku tengok one little of tears kot. Arghhh sowi sangat. Tc. Bye.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...