About Me

My photo
Malaysia
Don't judge me until you know me. Don't underestimate me until you challenge me. And don't talk about me until you talk to me ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, September 6, 2011

BARANG YANG PERLU DI BAWA KE ‘U’




Entri kali ini aku ingin menyenaraikan barang yang perlu dibawa apabila semester baru masuk. Hehe J bajet macam baru nak ambik diploma pulak.

Baiklah, oleh kerana degree aku kali ini aku ditempatkan dekat Sri Iskandar+tempat baru+tak ada tempat tinggal lagi

=jadi aku kenalah bawa barang yang betul, memandangkan tempat ini jauh and aku bajet nak kurangkan balik rumah.=

Baiklah kawan-kawan, kita semua memerlukan/menyiapkan

  1. Borang-borang (maklumat peribadi, ic, surat beranak, sahkan sijil-sijil, muet, minitranskrip, etc)
  2. Jangan lupa cuci gambar ukuran pasport banyak2 (mana tau)
  3. Medical checkup
  4. Bawak la tali untuk kad matrik (xnak pakai hitam biru je)
Ok, barang-barang lain:

  1. Kasut ke kelas, selipar, kasut sukan, stokin
  2. Baju kurung / sejadah / telekung/ yassin
  3. Seluar jeans (hitam, biru, etc)
  4. Seluar track, seluar pendek
  5. Baju ke kelas
  6. T-shirt, baju tidur, pakaian dalam bilik
  7. Towel
  8. Pakaian dalam
  9. Kain hitam (incase)
  10. Selendang (incase)

     
  11. Hanger baju
  12. Sepit baju
  13. Bakul baju
  14. Baldi
  15. Gayung
  16. Berus baju

  17. Laptop
  18. Charger lappy, hp, mp5
  19. Extension
  20. Kipas
  21. Meja study
  22. Brooch
  23. Bedak & sekutu dengannya. J
  24. Buku account masa diploma
  25. Pencil case
  26. Fail-fail
  27. Test pad+alat tulis
  28. Botol air





Barang yang perlu dibeli:
  1. Breeze
  2. Softlan
  3. Berus gigi/ubat gigi/listerine
  4. Syampoo/conditioner
  5. Pad/pantyliner
  6. Shower
  7. Air mineral
  8. Air kotak
  9. Gula-gula
  10. Cadburry
  11. London choco roll
  12. Pama, maggi
  13. Biskut cheese
  14. Milo/cereal
  15. Ubat gegat
  16. Dan lain-lain
Sebenarnya banyak lagi, ini aku senaraikan yang aku ingat buat masa sekarang, kalau aku ada lupa apa-apa, tolong ingatkan aku okie J

hambik ko nak berjalan 1 u.. sesat la ko xyren oiiii







-tamat-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...