About Me

My photo
Malaysia
Don't judge me until you know me. Don't underestimate me until you challenge me. And don't talk about me until you talk to me ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, September 28, 2011

UITM SHAH ALAM (kolej jati) TERBAKAR


Okie benda ini terjadi malam tadi if aku tak silap.. 
Juz tgk org tag2 and kecoh2,,
So sebagai warga UITM aku pun turunlah pandang..
ceh wahhh 

Assalamualaikum. Pagi tadi 28 September 2011, negara Malaysia telah digemparkan dengan berita tempatan yang mana Empire Subang Shopping Complex meletup dan tidak lama selepas tu, satu kejadian yang diingini berlaku pula di UiTM Shah Alam di mana Kolej Jati yang menempatkan pelajar-pelajar lelaki UiTM telah terbakar. Bagaimana la Kolej Jati ni boleh terbakar ye? Daripada video yang dirakam oleh pelajar Uitm, kebakaran Kolej Jati ni berlaku di ruang tong sampah kalau tak silap. Api kebakaran menjulang hingga ke tingkat atas sekali (tingkat 4/5). Tapi alhamdullillah, tiada kemalangan jiwa dan cedera kepada pelajar lelaki Uitm yang menetap di Kolej Jati itu. Siasatan awal mendapati ada pelajar yang membuang puntung rokok di dalam saluran buang sampah yang mana kebetulan terdapat sampah-sampah mudah terbakar di dalamnya. Wallahualam. Biarlah Bomba Shah Alam yang mengenal pasti punca kebakaran ni ye. Perincian kes kebakaran Kolej Jati ada dibuat oleh dua blogger (Zwan Sabri dan Falihin Jasmy) yang mungkin pelajar Uitm Shah Alam juga. P/S: Rokok tu haram. Dah jelas dah fatwa hukum merokok ni dikeluarkan oleh Majlis Ulama dunia dan Malaysia (sila baca entri hukum rokok). Kenapa masih hisap rokok? Nak berlatih menahan panas api neraka ke? Ingatlah rakan-rakanku yang merokok. Diri dan badan kamu tu milik Allah. Korang tak boleh sesuka hati menzaliminya. Allah akan menghisab perbuatan korang di akhirat kelak. Boleh korang berhenti merokok?


Jom tengok video ini

Walaupun bebudak yang merakam ini agak sengal tetapi aku tetap puji dia orang kerana berjaya merakan dan membuktikan kebakaran ini benar-benar terjadi.

Dengar cerita 2 org budak melecur @ terbakar.. 
Itu aku tak pasti,,
Sesapa yang ada info boleh tolong roger0roger k

-sekian berita hari ini-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...