About Me

My photo
Malaysia
Don't judge me until you know me. Don't underestimate me until you challenge me. And don't talk about me until you talk to me ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, November 25, 2010

RABU BERSAMA ADIK



Hari ini hari rabu 24 Nov. 10. Aku dan adik aku telah membuat reservation tiket wayang pada pukul 11.30a.m tetapi memandangkan kami bangun lambat, kelam kabutlah jadinya. Hari bermula apabila tepat pukul 10.45a.m kami keluar dari rumah. Berbekalkan LRT di depan rumah (ayah kerja + mama sibuk uruskan customernya) kami dengan semangat berdikarinya menuju ke destinasi= TIMES SQUARE. Seriously kerana terlepas LRT kami terpaksa menunggu dan terus menunggu. First expressions aku bila memasuki ke dalam badan LRT ialah "kenapa budak-budak sekolah zaman ini ramai yang lepak tak tentu hala + badan mereka kecil-kecil lagi tapi bajet gempak. Hm, mesti bawah 15 tahun ini". So aku sarankan budak2 yang 15 tahun ke bawah dilarang keluar rumah without their guardian kerana membuatkan Shopping mall sesak dan membuatkan aku(warga tua) menyampah tengok perangai bajet cool korang! Huh!.
Okie, aku dah terlari tajuk. Back to my storieszz.. akhirnya tepat jam 11.25a.m kami berjaya sampai ke kaunter reservation tapi malangnya akak tu kata "sori, reservation anda sudah expired". Aku macam "ok..(x terkata apa-apa sekejap). "Ada lagi x kosong untuk tiket 11.30a.m?"
~
~
~
Memandangkan nasib kami yang baik, so jawapan yang diberikan pun baik. Kami terus berkejaran masuk ke cinema kerana tidak mahu terlepas walau sesaat pun cerita kegemaran kami. Dan yang paling kelakar, bajet nak beli hot dog and pop corn kat dalam after bagi tiket semua tetapi COUNTER CLOSED. Selama berjam duduk di dalam panggung tanpa mengunyah mahupun minum. Huhu demi HARRY POTTER KAMI SANGGUP BERLAPAR! Pukul 2.10pm selesailah cerita kami itu.
Hari rabu=tiket wayang murah, kami bercadang tengok 3D pula. Bajet nak tengok MEGAMIND. Naik ke tingkat 10 dia kata tiket beli kat tingkat bawah then tetiba abang wayang yang mulia hatinya promote dekat kami
"kamu x nak tengok AVATAR 3D?"
"xpelah, cerita lain tak ada ke?"
"tengoklah, panggil kawan-kawan. Hari ini kami buat tayangan percuma"
"percuma? Serious?"
"ia betul"
"kalau macam tu ok lah :P"


beratur kerana free..(sanggup2)

Hahah dan sebelum masuk ke wayang sekali lagi, kami pun membeli popcorn large dan air untuk kami keringkan dahaga ini. apa yang kelakar wayang 3D yang start dari 2.30pm ini habis dalam pukul 5 lebih. (biasalah Avatar kan lama). Masa amat cepat berlalu,,dan yang paling penting aku tidur dalam wayang dan membiarkan adik aku tengok seorang. Hahah (bukannya apa cuz dah tengok cerita ini before). Habis-habis alang-alang nak pukul 6 kami pun decide untuk balik. Bye SUBWAY kerana tidak sempat untuk menjamahmu!!
Sebelum menaiki Monorail, kami lepak dekat bread history makan roti, auntie anne dan ice blog (kami amat lapar). Tak lupa juga siap call mama dan meminta beliau membelikan kami nasi goreng pattaya dan ayam goreng berempah. Yummy.

Masuk LRT + MONORAIL bau bacin menyelubungi. Bau orang balik kerja. Yuck!
Selepas bergesel peluh dengan mereka akhirnya kami sampai di rumah dan tanpa menukar pakaian dengan lahapnya terus makan nasi goreng pattaya kami. (adik aku dengan tidak sengajanya terlanggar cawan menyebabkan satu meja tumpah=balasannya dia mendapat bebelan percuma dari mama. HAHAHA GELAK JAHAT SEKEJAP) ketika aku menulis blog ini ayah belum pulang lagi dari kerja, ayah ada seminar, tak pa tak pe, ayah cari duit. Untuk kau juga Zairin oiii..

~check it out~


opsi..



-the end-

7 comments:

  1. weyh!!! aku g TS gak td ! tengok HP pkul 11.30am.. asal aku x jmpe ko?? HAHA

    ReplyDelete
  2. wei aku gi ari rabu laa smalm..
    kau pegi smalam ke ari nie??

    ReplyDelete
  3. aku g rabu la babe! xnmpk ke date aku comment tue. haha. aku nmpk 3D nyer ramai. sbb aku lepak food court mkn. haha

    ReplyDelete
  4. la yeke pngung 1 kan?
    aku kt seat m xsilp.. ko?
    huhuh. aku pun ada lalu foodcourt ble nk g tgk 3d..hhaahah..
    aku dgn adiku je..ko?

    ReplyDelete
  5. a'ah satu panggung. HAHA.
    x sangka plak. :P
    aku kat H. ko M eh?
    keciknyala M'sia. HAHA

    ReplyDelete
  6. laa. haha.. aku dekat seat H.
    ahaks. keciknyala KL. haha
    aku ngan member aku

    ReplyDelete
  7. mlysia mmg kcik..
    xsgka pulak kan,,
    hukhuk..
    malu pulak,,:P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...