About Me

My photo
Malaysia
Don't judge me until you know me. Don't underestimate me until you challenge me. And don't talk about me until you talk to me ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, November 24, 2010

SUKAN??


Ingin ku katakan di sini bahawasanya aku adalah seorang yang malas untuk bersukan. Seriously, tapi sebenarnya aku suka tapi mesti kena ada pengaruh sekeliling. Huhhuh. Masa sekolah rendah aku telah mewakili sekolah dalam sukan bola tampar. Cool! Setiap pagi datang before assembly kitorang akan berlatih main. Amat cool and gempak habis. If ada perlawanan kelas, aku main bola jaring. Comey sangat masa tu. Posisi aku GS, GK, GD. Hohoh. Ingat lagi masa tu ada perlawanan MSSKL dekat SK Jalan Pasar dan sekolah aku berjaya dapat no.3. atlez, dapat bawa balik pingat. Hoho.

Sekolah menengah=aku malas sikit. Ko form 1 aku masuk basketball. Fuh, amat ganas mainnya. Aku ni dah la lemah lembut..memang lembut jelah aku main. Form2 aku masuk bola jaring. Hebat-hebat mereka main. Ingat lagi aku mewakili rumah GREEN (simpanan jelah). Dapat medal tempat kedua,,huhuh. Form3 aku masuk golf. Memandangkan pada masa itu ayah aku gila golf + setiap minggu akan ikut dia main golf, aku pun bercadang masuk kelab ini. Ingat lagi setiap hari rabu, after skool aku,Ayuni,Fairuz akan mendapatkan teksi sambil mengusung kayu golf masing-masing(tidak lupa sarung tangan) ke tempat yang dituju. Coach dia amat baik dan ayat kegemaran dia ialah "BRAVO"! hahah. Form4 pula aku masuk handball sampai form5. Masa ini adalah jasa aku sikit dekat sekolah. Aku mewakili sekolah dalam sukan ini. Aku jadi keeper. Ganas uuu. Tempat perlawanan adalah di SMK Cochrane lama yang kini telah jadi Kompleks Sukan. Semestinya kami kalah dalam sukan ini. Ini adalah kerana saingan yang hebat-hebat belaka..huhu.

Di UITM< part 1 aku masuk Kesatria Negara. Mulanya nak masuk Brassband tapi penuh pula. Dari sini lah aku join Perkad dan merasa detik-detik kepenatan dan kelenguhan.


Part 2 aku masuk drama. Haha kerana diri ini malas bersukan. Walaubagaimanapun, senior bilik aku kak Zaza mengajak aku untuk try futsal. Huh! Betul-betul pengalaman baru buat aku. Lebam-lebam badan cuz masa handball dulu aku selalu hadang bola guna badan and terikut-ikut pula masa main futsal. Hampir setiap hari aku turun padang untuk bermain. Abang Mie gelar aku Zorro kerana dia susah nak ingat nama aku. -_-, ada sekali tu aku join team futsal main kat dewannya iaitu dewan yang terletak di belakang Shell, Segamat dengan bayaran RM90 sejam. Ingat lagi masa tu kena pusing satu padang 12 kali. Aku memang semput gila babeng!! Naik van uitm. Dan akhirnya Abang Mie belanja mee bandung. SEDAP! Then, aku juga turut serta ke perlawanan futsal di dataran Segamat. Ramai gila orang. Aku memang dah cuaklah. Dan akhirnya nasib baik aku tak payah kena main..fuh lega habiz!


kak mima + kak zaza

Part 3 pula akhirnya group aku sedar kepentingan bersukan. Kami mengambil keputusan untuk join handball. Yeah, ko sukan amat strict sekali, siap ada ujian dan yang tak boleh belah adalah kena lari 1 UITM. Penat dowh! Ingat lagi kawan-kawan lain telah jauh ke depan. Nasib ku ada teman. 
Thanks Cra! Thanks Melor..:D




Kesimpulannya di sini, bersukan dapt mengeratkan silaturahim dan dapat kenal kawan baru. Tapi facts yang paling aku aku takuti ialah bersukan membuatkan kulit kita gelap! NOOOO!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...